לזכרו של פרופ' שמעון בנינגה

הפקולטה לניהול מרכינה ראשה בצער על לכתו בטרם עת של חברנו פרופ' שמעון בנינגה ז"ל

לזכרו של פרופ' שמעון בנינגה

שמעון היה חוקר מוביל בתחום המימון, מרצה מסור ואהוב, ומורה לדורות של תלמידי אוניברסיטת תל אביב.
​הוא היה מעמודי התווך של הפקולטה ובין היתר כיהן כראש ההתמחות במימון וכדיקן הפקולטה משנת 2003 עד 2007.

הוא ניווט בתבונה את הפקולטה בתקופת המשבר הגדול של האוניברסיטה ומערכת ההשכלה הגבוהה בעשור הקודם, ובשלהי כהונתו התחיל את תהליך ההתחדשות של הפקולטה והסגל, תהליך שנמשך ברוחו עד היום.

החזון שלו היה להפוך את הפקולטה לבית ספר בעל שם עולמי וברוח זו הוא הוביל את בינאום הפקולטה כאשר גולת הכותרת הייתה הקמתה וניהולה של תכנית ה-MBA הבינלאומי ע"ש Sofaer לפני כשש שנים.

 
כעמית וכחוקר הייתה לשמעון יכולת ייחודית לתקשר רעיונות מורכבים באופן מרתק ושובה-לב. הוא פרסם מחקרים רבים וכן ארבעה ספרים שתורגמו לשפות רבות ונמכרים בכל רחבי העולם. הספר שלו  Financial modelling הפך לספר הסטנדרטי בתחומו ונמצא כיום בשימוש רחב, הן באקדמיה והן בעולם הפיננסי.

שמעון היה מרצה מבוקש שנסע והרצה ברחבי העולם. בכל מקום שהוא ביקר, הוא השאיר חותם וייצר חברויות חדשות שהעשירו את חייהם של אינספור אנשים ברחבי העולם ופתחו דלתות ונתיבים לקשרים חובקי-עולם של הפקולטה.

לצד היותו תלמיד חכם ומוכשר, שמעון היה אדם אוהב וחביב להפליא עם יכולות יוצאות דופן ליחסים בין בני אדם. הוא היה מצויד בחוש הומור, ניצוץ בעיניים וקריצה תמידית שהעבירו תשוקה עמוקה לחיים . אם מותו בטרם עת משאיר חלל עמוק בלבנו, הרי שהניצוץ שבעיניו ימשיך להאיר את חיינו.

כולנו אבלים על לכתו ומשתתפים בצערה של המשפחה.

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>